3 films die verrassend genoeg nog best oké zijn om naar te kijken.



Soms kijk ik wel eens films die vrij onbekend zijn of welke een aardig slechte review hebben gekregen. Puur omdat ik nieuwsgierig ben wat ik er nou van vind. Ik koos ook nog een cliché tiener film uit .



Stepsisters : Een typische college meiden cliché dans film.
Getint meisje heeft het voor elkaar, knappe vriend & fijn studentenhuis vrienden en een populaire dansclub. Maar dan moet de hoofdrolspeelster een hoop blanke meisjes leren dansen en raakt haar leven overhoop en raakt ze alles kwijt. ( huidskleur is belangrijk in deze film) vandaar dat ik het benoem.  Ondanks dat de film aardig racistisch is, het verhaal super cliche en het einde nogal voorspelbaar, leren ze allemaal wel een les en is de film aardig vermakelijk om na te kijken.  Maar meer dan  2 sterren krijgt deze film niet van mij.


Maximum Ride : 6 kinderen worden vast gehouden en er is blijkbaar gespeeld met hun DNA waardoor ze onder andere kunnen vliegen. Waarom en hoe wordt nooit duidelijk gemaakt waardoor de film een beetje oppervlakkig is.
De film zelf is mooi geschoten en de nodige actie komt er ook wel in voor maar als de film is afgelopen blijf je met een hoop vragen achter die eigenlijk met gemak beantwoord hadden kunnen worden want de verhaallijn is nogal traag en de flash backs geven te weinig informatie en zijn eigenlijk te kort.
Toch krijgt deze film van mij 3 sterren omdat de beelden mooi geschoten zijn, het verhaal zelf op zich best spannend kan zijn en het is een keer wat anders dan vampieren en zombies.






Donnie Darko : Dit is zo'n alternatieve film die ik wel tig keer opnieuw heb gezien. Of je vind deze film geweldig of ontzettend slecht. Er tussen in zitten is niet mogelijk.
De film gaat over Donnie, beetje social awkward  en woont samen met zijn zusje en ouders. Op een dag valt er een vliegtuig op zijn huis, recht in Donnie's kamer. Maar Donnie kreeg visioenen van een 2 meter lang konijn en was daarom niet thuis op dat moment. Ze denken eigenlijk allemaal dat Donnie gek is en uiteindelijk krijgt hij zelfs de mogelijkheid om de tijd en het lot te veranderen. Of zit het in zijn hoofd?
Ik heb deze film ruim 10 keer bekeken totdat ik hem begreep de afgelopen 12 jaar. En ik vind het prachtig.  5 sterren dus.
Er is trouwens ook een vervolg over zijn zusje, maar die film vond ik dan wel weer slecht.




Reacties