3 x Blij ei recepten

Het is alweer ''bijna'' Pasen en de versieringen en eitjes liggen alweer volop in de schappen. Het leek me leuk om op 6 manieren een eitje te bereiden voor de feestdagen, of gewoon zo als een snack of lunch.
Ik heb 3 gekookt ei receptjes en 3 gebakken receptjes. In dit artikel deel ik de gekookt ei ideetjes.




We beginnen met het gevulde ei . Je hebt daarvoor eieren nodig, kerrie, mayonaise, bieslook en als je het lekker vind wat kurkuma.  Je kookt het ei, snijdt hem door midden en haalt het eigeel er uit. Deze prak je fijn met je kruiden en de mayo, en vervolgens vul je het ei wit er weer mee. Een beetje bieslook als decoratie en klaar is Kees , uh  Ei ! 





Wat ik altijd lekker vind is een eiersalade. Alleen krijg je op die manier wel veel ei en mayo binnen.
Ik heb het volgende receptje voor je !  Kook een ei, prak hem fijn in een bakje met 1 eetlepel mayonaise en een kwart avocado. Doe er flink wat kerrie, bieslook en een beetje peper bij en prakken maar!
Optioneel : Je maakt deze eiersalade wat pittiger door er een fijn gesneden uitje doorheen te doen.




En als laatste gekookt ei in runderrookvlees. Dit is niet eens een receptje te noemen, maar desalniettemin wel erg lekker.  Deze deelde ik al eerder op deze blog.



Ik heb geen hoeveelheden bij de ideetjes gezet omdat dit verschilt per huishouden. Ik heb voor elk gerechtje 1 ei gebruikt.  Dus stel, je maakt een eiersalade met 4 eieren, dan gebruik je een hele avocado bijvoorbeeld. 

Reacties