3 x gezonde snack

Ik ben niet echt een zoetekauw maar ik hou wel van een snack. Natuurlijk kun je dan naar borrel nootjes grijpen en daar is ook niks mis mee, maar wil je een keer wat anders en mag het dan ook nog gezond zijn? Dan heb ik de volgende 3 opties voor je .


Runderrookvlees met ei . Een simpel en snel idee. Je kookt een ei, snijdt hem in 4 partjes en rolt het vlees er om heen. Runderrookvlees bevat slechts 15 kcal per plakje wat het ook nog eens gezond maakt buiten lekker. 


Een bericht gedeeld door Engelina (@engelina_graepler) op



kikkererwten uit de oven : Heerlijk en knapperig zijn deze ''nep'' borrelnoten. Laat een blikje kikkererwten uit lekken en kruidt ze naar wens.
Vervolgens gaan ze 40 minuten de oven in op 100 graden en geloof me , ze smaken heerlijk en doen qua smaak zeker niet onder de welbekende pinda's in krokante jasjes.  Helaas is de foto spoorloos! 

Groenten met dip :  Gesneden groenten in reepjes of plakjes met een lekkere yoghurt knoflook saus of een avocado dip kan ook heerlijk zijn. Ik heb lactose intolerantie, dus maak vaak de knoflook saus met mayonaise wat minder gezond is ,maar met een lactase vrije kwark is het ook erg lekker, dan doe je er gewoon meer water bij.
Paprika,worteltjes of komkommer zijn mijn favo dip groenten.

Reacties