Verhuis tips : Adreswijziging

Als je gaat verhuizen moet je een hoop regelen maar natuurlijk ook je adres wijziging doorgeven. Hieronder heb ik een handige lijst om af te gaan. Niet alles kan van toepassing zijn op jou situatie, maar het leek me wel handig om een aantal dingen te benoemen.


* Telefoon/internet/televisie : Vaak hebben bedrijven dit minimaal een maand van te voren. Wanneer jij binnen enkele weken al gaat verhuizen moet je er even naar toe bellen en ze helpen je dan graag aan een oplossing.

* Je zorg instantie  Zodat eventuele brieven niet bij de verkeerde terecht komen.

* Huisarts/tandarts/ziekenhuis Dit is vooral belangrijk als je naar een andere woonplaats gaat verhuizen. Vergeet dit zeker niet door te geven.

* Je werk/ uitkering instantie Zodat zij ook op de hoogte zijn van de situatie.

* Energie leverancier  Ik ga verhuizen naar een woning zonder gas aansluiting.  Ik geef mijn adres door en doe meteen een contract wijziging. Dit kan gewoon online.

* Water leverancier : Buiten dat adres wijziging belangrijk is, heeft dit ook meteen invloed op je belasting aanslagen.

* Andere abonnement diensten Het zou zonde zijn dat jouw favoriete tijdschrift niet meer bij jou op de mat beland maar je wel door blijft betalen.

* Online webshops Bij veel webshops log je in, druk je op de knop en worden je spullen netjes  thuis bezorgd . Pas je adres aan zodat je niet per ongeluk spullen bij je oude adres laat bezorgen.

* Je familie,vrienden,collega's Het zou jammer zijn dat je oma of je oude vriendin bij jouw op de koffie wilt komen en er zo achter moet komen dat jij verhuist bent.

* Ga je naar een andere woonplaats? Zet dan ook meteen je apotheek over !  Dit is iets wat ik zeker ga doen ! Al blijf ik voorlopig wel bij dezelfde huisarts de apotheek heb ik vaker nodig .


Hopelijk heb je wat aan deze tips ! 

Reacties