Verhuis tips : Financiën

Verhuizen kost geld. En als je een klein budget hebt is het passen en meten .  Of je het geld hebt gespaard,geleend of gewoon hebt verdiend , Ik geef je voorbeelden waar je rekening mee moet houden .  

Dubbele huur : Dat is net het puntje wat lastig loopt. Je moet een maand van te voren je huur op zeggen maar waar ik woon kun je binnen 2 weken al terecht in je nieuwe woning. Probeer je huur zo snel mogelijk op te zeggen zodat eventuele dubbele huur verrekend kan worden. Of als het lukt, spaar hier van te voren voor .

Verf : Heb je witte verf nodig voor een muur die al wit is maar wel een verf beurt kan gebruiken koop deze dan gewoon bij de Action.  Heb je een muur die een andere kleur heeft en je wilt dat de nieuwe verf in 1 laag dekt koop dan kwalitatief betere verf zodat je aan 1 pot per muur genoeg hebt. 

Meubels : Neem je je oude meubels mee of zoek je nieuwe? Ik neem mijn oude meubels niet mee en ga voor ''nieuwe'' kijken bij kringloop winkels en bij weggeef hoeken.
Zo vind ik voor weinig geld of zelfs voor niets een nieuwe inrichting.

Contract kosten : Vaak zitten de contract kosten al bijberekend bij de eerste maand huur.



Decoratie : Past je huidige decoratie qua kleur niet bij je nieuwe inrichting? Spuit je manden, schappen, of andere manden goud of zilver met spuit verf. Zo heb je bijpassende items voor bijna niets en hoef je ook geen nieuwe spullen te kopen. 

Gas/water/licht Ga je groter wonen? Of misschien ga je wel samen wonen ? Houdt er dan ook rekening mee dat deze kosten omhoog gaan. Vooral het water verbruik hakt er al snel in. 

Reacties