Verhuis tips : Meal prep !

Tijdens het verhuizen heb je vaak geen mogelijkheid of tijd om lekker gezond te koken en beland je meestal een week lang bij de pizzeria, opwarm maaltijden of de snackbar.
Ik ga dit anders aanpakken! Ik zorg dat ik voor 3 dagen ga meal preppen. Ik zorg dan voor 3 x ontbijt 2 x een tussendoortje zoals fruit salade en 2 x een avond maaltijd.
Hier onder zie je een aantal voorbeelden. De weg werp bakjes zijn te koop bij de Action voor 1,69 per 10 stuks.


Het ontbijt houdt ik simpel,maar stop ik niet in bakjes.
Ik kook een aantal eieren en houdt wat snoeptomaatjes en een stripkaas bij de hand als ontbijt.


Voor de lunch maakte ik een salade en rijst met kaneel,sojamelk en een beetje vanille suiker. 

foto van Engelina Graepler.


Als tussendoortje 2 grote bakken met verschillende fruit soorten. Dit is genoeg voor 4 tussendoortjes en het blijft 3 dagen vers in de koelkast als je er wat citroen sap bij doet.


foto van Engelina Graepler.


De handigste prep die je kunt maken is rijst! Ik gebruik voor gestoomde rijst en top het af met een hele hoop groenten.
Het tweede bakje top ik af met groenten en zalm blokjes.
Dit is genoeg voor 2 x avond eten.


foto van Engelina Graepler.


Ook handig : Houdt ziplock zakjes of mini bakjes met noten bij de hand. Of als er mensen komen helpen : Maak een aantal wraps met ham/kaas of hummus/tomaat.

Reacties